سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
یکشنبه 89 بهمن 24 :: 7:14 عصر ::  نویسنده : M.N


بنیاد موزیلا در تازه ترین جلسه خود، نقشه راه توسعه ی مرورگر فایرفاکس را ترسیم نمود. نقشه راه شامل تصمیمات و سیاست های این بنیاد در زمینه تاریخ عرضه نسخه های آتی،نام آنها و امکانات و ویژگی های قابل ارائه در آنها می گردد.

مهمترین تصمیمات تازه موزیلا انتشار فایرفاکس ? در سال ???? است. این در حالیست که کاربران ماههاست در انتظار Firefox 4 هستند و خبر انتشار مسلسل وار نسخه های ? و ? و ? ظرف ده ماه باقیمانده تا پایان سال ???? میلادی خیلی عجیب و جالب توجه به نظر می رسد. بطور کلی فایرفاکس طی سالهای اخیر به عنوان مرورگری شناخته شده بود که توسعه دهندگانش بیشتر علاقمند به ارائه بروزرسانی های کوچک و متوسط برای یک نسخه اصلی بودند و هر نسخه اصلی در حکم یک تغییر کلی و اساسی در این مرورگر به شمار می رفت. شما را نمیدانم اما این عجله در انتشار نسخه ها من را یاد مرورگر گوگل کروم می اندازد
اما از این مورد که بگذریم خبر خوش این است که تیم توسعه فایرفاکس هدف اصلی خود در سال ???? را بر روی سرعت پاسخگویی مرورگر به دستورات کاربران قرار داده است به گونه ای که مدت تاخیر حداکثر ?? میلی ثانیه ای بین هر دستور کاربر و پاسخ از طرف مرورگر به عنوان یک هدف اصلی تعیین شده است. همچنین قرار است بخش مدیریت حساب های کاربری و اشتراک گذاری آسان F1 به عنوان امکانات پیشفرض در نسخه پنجم فایرفاکس ارائه شوند و در نهایت نسخه ?? بیتی ویندوز ? نیز بصورت رسمی توسط این نسخه از فایرفاکس پشتیبانی خواهد شد.
نسخه ششم فایرفاکس بر روی نرم افزارهای تحت وب، بهینه سازی جاوااسکریپت و پشتیبانی از OS X 10.7 متمرکز خواهد بود. در این نسخه با بروزرسانی موتور Gecko پشتیبانی بیشتری از CSS3 و HTML5 به عمل خواهد آمد.
در مورد نسخه هفتم هنوز لیست شفافی در دست نیست اما به نظر میرسد جداسازی پردازش هر زبانه در دستور کار تیم توسعه فایرفاکس باشد.

به نظر میرسد خبرهای جدید در مورد افزایش سهم گوگل کروم و انتشار قریب الوقوع نسخه جدید اینترنت اکسپلورر باعث افزایش فعالیت تیم توسعه فایرفاکس شده است و این به خودی خود خبر خوبی برای کاربران این مرورگر محبوب اینترنتی است.




موضوع مطلب :
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 3:20 عصر ::  نویسنده : M.N

مرکز خبرنگاران بدون مرز در این باره گفت: طی هفته‌های گذشته بسیاری از کاربران خانگی چینی که در شهرهای بزرگ این کشور به‌سر می‌برند، طی هفته‌های گذشته برای دسترسی به موتورجست‌وجوی جهانی گوگل با مشکلات فراوانی مواجه شدند.

اگرچه بیشتر کاربران چینی توانایی استفاده از خدمات این موتورجست‌وجو را ندارند،‌ رسانه‌های محلی گزارش دادند Google.cn که نسخه چینی سایت اینترنتی گوگل است و از ماه ژانویه راه‌اندازی شده هنوز بسته نشده است و کاربران چینی می‌توانند از آن استفاده کنند.

براساس قوانین جدید دولت چین مبنی بر سانسور هرچه بیشتر اینترنت و جلوگیری از انتشار تفکرات سیاسی در فضای آنلاین، در چند ماه گذشته بسیاری از پایگاه‌های اینترنتی در این کشور مسدود شده‌اند.

مرکز گزارش‌گران بدون مرز همچنین گفت: پس از راه‌اندازی Google.cn در ژانویه سال جاری کارشناسان ما پیش‌بینی می‌کردند که به زودی Google.com بسته شود.




موضوع مطلب :
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 3:19 عصر ::  نویسنده : M.N

گوگل چشم خود را به روی موزه‌ها می گشاید.

از Google  Art بیشتر بدانیم

به گزارش ایتنا، با استفاده از سرویس Google Street View کاربران اینترنت می‌توانند یه بسیاری از خیابان‌های دنیا به طور مجازی سفر کنند.
اما اکنون گوگل این امکان را برای بازدید از موزه‌ها هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

گوگل با کپچر کردن تصاویر ?? موزه مشهور دنیا با وضوح ? تا ?? گیگاپیکسل، به کاربران امکان می‌دهد نزدیک به ??? اثر هنری را با کیفیتی بسیار خوب ببینند.

این سرویس که Google Art نام دارد، گامی بسیار مؤثر در معرفی آثار هنری به علاقه‌مندان به شمار می‌رود.

کاربران می‌توانند به سادگی بر روی آثار هنری زوم کنند و در فضای موزه در نمای ??? درجه گردش نمایند.
کاربران همچنین می‌توانند با استفاده از گزینه "Create your own collection" آن دسته از آثار هنری را که بیشتر می پسندند به لیست علایق خود اضافه کنند و در حقیقت یک کلکسیون شخصی برای خود به وجود آورند.

تابلوی "The Starry Night" اثر ونگوگ یکی از نقاشی‌هایی است که با کیفیت بسیا بالا در این تور مجازی وجود دارد.

به گزارش ایتنا از جمله موزه‌هایی که کاربران می‌توانند با Google Art آنها را ببینند، می‌توان National Gallery لندن، Museum of Modern Art نیویورک، و Tretyakov Gallery مسکو را نام برد.



موضوع مطلب :
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 3:18 عصر ::  نویسنده : M.N

کمپانی سونی وعده داده است که 50 درصد تلویزیون های HDTV تا سال 2012 قابلیت 3D بودن را خواهند داشت.
استفاده از تکنولوژِی 3D در تلویزیون ها چیزی است که ما هنوز هم در انتظار تحقق یافتن قطعی آن هستیم.امروزه هر تولیدکننده ای در تلاش است که تماشاگر را به بعد سوم بیاورد،هر چند سونی یکی از معدود کمپانی هایی است که به طور کامل بر روی پروژه 3D و طرز قرارگیری آن در آینده تمرکز کرده است.حتی پیش بینی کرده اند که 30 تا 50 درصد فروش تلویزیون های این شرکت در شروع کار این پروژه (آوریل 2012) تلویزیون های 3D خواهند بود.

برگردیم به ماه سپتامبر، سونی اولین بار اعلام کرده بود که قصد دارد پا به عرصه 3D بگذارد و بیان کرد که تلویزیون های Bravia این شرکت قابلیت 3D بودن را دارد.
این قابلیت برای PS3 تنها با Update کردن Firmware در دسترس خواهد بود همان طور که برای پیاده سازی تکنولوژِی 3D،تمام تلویزیون های 3D سونی در آینده دارای یک قطعه کوچک سخت افزاری خواهند بود که این امکان را به تلویزیون می دهد تا محتوای 3D را نشان دهد
در کوتاه مدت،شما به عینک مخصوص 3D نیز احتیاج خواهید داشت که انتظار نمی رود همراه با تلویزیون ها بیایند و می تواند این عینک ها قیمتی تا 200 دلار داشته باشند.
برای محتوا،سونی قصد دارد بر 3 قسمت مختلف تمرکز کند: Sports،Gaming،Movies.
درحال حاضر بر روی عناوین 3D پلی استیشن 3 کار می کنند،فیلم های سونی هم که از کمپانی Sony Pictures بیرون میایند.اما هنوز برنامه های ورزشی را اعلام نکرده است هر چند سونی موافق آن است که طرفداران مشتاق ورزش با پرداخت هزینه ای کم شاهد بهترین تجربه زندگی شان باشند.




موضوع مطلب :
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 3:17 عصر ::  نویسنده : M.N

دغدغه شرکت‌های IT فعال در مصر برای حفظ جان کارمندان خود.

مایکروسافت  کارکنان خود را از مصر خارج کرد

به دنبال افزایش اعتراضات مردم مصر به دولت این کشور و اوج گرفتن درگیری‌ها، شرکت‌های IT فعال در مصر با نگرانی اقداماتی را برای حفظ جان کارکنان خود اتخاذ کرده‌اند.

هرچند در سال‌های اخیر مصر به منظور حل مشکل بیکاری جوانان خود، به شرکت‌های فناوری اطلاعات روی خوش بسیاری نشان داده است ولی قطعی اینترنت در این کشور کهن که با هدف جلوگیری از هماهنگی مردم معترض صورت گرفت، نشان داد که دولت مصر به راحتی می‌تواند تمام اهداف مربوط به استفاده از زیرساخت‌های اینترنتی را ولو به طور موقت زیر پا بگذارد.

به گزارش ایتنا به نقل از کامپیوترورلد، حدود ??? شرکت در دهکده هوشمند IT قاهره مستقر است که مایکروسافت یکی از آنهاست.

این دهکده هوشمند در سال ???? ساخته شده است و در آن امکاناتی همچون کلوپ ورزشی، استخر شنا، سرویس‌های ویدئو کنفرانس و یک رستوران به شکل اهرام ثلاثه وجود دارد.

بر اساس این گزارش مایکروسافت کارکنان خود را از این پارک IT خارج کرده و آنها را از مصر بیرون برده است.

HP نیز یکی دیگر از شرکت‌هایی است که با نگرانی اوضاع مصر را زیر نظر گرفته است.

این شرکت از کارمندان خود خواسته است در خانه ها بمانند.

گفته می‌شود قطع شبکه اینترنتی مصر امری بی‌سابقه بوده و در هیچ کجای دنیا چنین موضوعی قبلاً مشاهده نشده است.




موضوع مطلب :
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 3:14 عصر ::  نویسنده : M.N
نخستین نمونه از ویندوز، به اقتضای فناوری کامپیوتر زمان خورد، صفحه‌ای متنی و خشک بود که برای غالب کاربران فعلی و جوان امروز، حتی قابل تصور نخواهد بود.
25 سالگی  ویندوز

در تمامی طول حیات اجتماعی انسان، کم نبوده‌اند پدیده‌هایی که فراتر از دیگر ابداعات و اختراعات فراوان او، توانسته‌اند نقشی تحول‌زا و دگرگون‌کننده را بر عهده بگیرند و گاه حتی ماهیت و کیفیت زندگی او را دستخوش تغییری غیرقابل یش‌بینی نمایند.
اگر بخواهیم فهرستی از این ابداعات بشری فراهم کنیم، نام کامپیوتر بی‌تردید در زمره.این اسامی، و چه بسا در جایگاهی بالاتر از دیگر پدیده‌ها خواهد بود...

اما واقعیت دیگری که در این میان خودنمایی می‌کند و بر اهمیت این پدیده می‌افزاید، این است که این محصول در عین داشتن عمری کوتاه توانسته تاثیری بسیار ژرف‌تر در مقایسه با دیگر نمونه‌های مشابه خود بر زندگی فردی و جمعی انسان بگذارد.

اما چه عاملی باعث شد یک ابداع که می‌توانست همانند برخی دیگر محصولات و یا ماشین‌های دست‌ساز انسان، کاربردی محدود بیابد و شاید در آزمایشگاه‌ها محبوس شود، به میان مردم بیاید و به سرعت همه‌گیر شود؟

فناوری نهفته در ساختار این ابداع نوین،
بیست و پنج سال از زمانی که اولین نسخه ویندوز عرضه شد می‌گذرد، و ما که اکنون در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که به هیچ روی قابل مقایسه با وضعیت این تکنولوژی در آن زمان نیست، بی‌تردید، این پیشرفت و جهش را مرهون و مدیون این زبان مناسب و نرم‌افزار سرنوشت‌ساز می‌دانیم.
اساسا تکنولوژی ساده و دم‌دستی نبود که قابلیت همگانی شدن را به آن اعطا نماید، در حقیقت ماهیت این تکنولوژی به گونه‌ای بود که ابتدائا مخاطب خاصی را برمی‌گزید و در نتیجه، امکان برقراری ارتباط با آن کم و بیش انحصاری شمرده می‌شد؛ شاید حداکثر در فضاهای تحقیقاتی و آکادمیک. بهترین تعبیری که می‌تواند وضعیت بغرنج پدیده جدید را بیان کند، «زبان غیرمتجانس» بود، و این، در دل خود، راه حل را نیز دارد: ابداع زبانی مناسب برای خارج کردن فناوری جدید(که پتانسیل و قابلیت بی‌پایانی دارد) از محدوده اولیه، و وارد کرن آن به عرصه‌ای فراخ‌تر و مستعدتر برای بروز این قابلیت‌ها و تبدیل آنها به کاربردهای مورد نیاز مردم.

در حالی که کامپیوتر، ابداع جدید، از جنس سخت‌افزار الکترونیکی بود، رابط و واسط و زبان آن با عامه مردم می‌بایست از جنس نرم‌افزار باشد، و این نیاز گریزناپذیری بود که اگر تحقق می‌یافت، تحول هم روی می‌داد؛ اتفاقی که افتاد.

بیست و پنج سال از زمانی که اولین نسخه ویندوز عرضه شد می‌گذرد، و ما که اکنون در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که به هیچ روی قابل مقایسه با وضعیت این تکنولوژی در آن زمان نیست، بی‌تردید، این پیشرفت و جهش را مرهون و مدیون این زبان مناسب و نرم‌افزار سرنوشت‌ساز می‌دانیم.
ویندوز در حقیقت حکم یک سیستم عامل برای راه‌اندازی انواعی خاص از این سخت‌افزار را داشت، اما در عمل به قدری عمومیت یافت، و به اندازه‌ای تاثیرگذار شد که بررسی‌های تاریخی و خصوصا تاریخ علم و فناوری، بی‌شک آن را در جایگاه همان «زبان» ضروری خواهد نشاند که کامپیوتر
شاید نسخه‌های مختلف و متفاوت ویندوز در دورانی به درازای یک نسل را می‌توان بازتابی از تحول و پیشرفت دانش کامپیوتر قلمداد کرد، واقعیتی که از چشم تاریخ علم مخفی نخواهد ماند.
را همگانی کرد.
 
نخستین نمونه از ویندوز، به اقتضای فناوری کامپیوتر زمان خورد، صفحه‌ای متنی و خشک بود که برای غالب کاربران فعلی و جوان امروز، حتی قابل تصور نخواهد بود. یک صفحه متنی در یک نمایشگر تک‌رنگ، و با امکانات و قابلیت‌های بسیار محدود، که در واقع ترجمان توانایی‌های سخت‌افزار محدود و اولیه همان دوره بود.
بعدها با سرعت گرفتن پردازنده‌ها، پیچیده‌تر شدن مدارات و افزوده شدن امکانات ذخیره‌سازی و گرافیک قوی‌تر و... ویندوز نیز خود را با آن هماهنگ کرد، این رابطه البته یکسویه نبود، بلکه گاه ویندوز نیز بر سرعت و مسیر حرکت سخت‌افزار تاثیر گذاشت.  یکی از مهم‌ترین نقاط عطف در دوران تحول این سیستم عامل، امکان اجرای همزمان چند برنامه یا همان multitasking بود.

شاید نسخه‌های مختلف و متفاوت ویندوز در دورانی به درازای یک نسل را می‌توان بازتابی از تحول و پیشرفت دانش کامپیوتر قلمداد کرد، واقعیتی که از چشم تاریخ علم مخفی نخواهد ماند.
البته در طول این دوران، سیستم عامل‌های دیگر(و گاه در مواردی قابل ملاحظه‌تر) طراحی و عرضه شده‌اند، اما اگر نگاه ما صرفا به تاثیرگذاری ژرف در این مدت و میزان توفیق در همگانی کردن کامپیوتر باشد، هیچکدام همپای ویندوز نخواهند بود.
به عبارت دیگر، این افتخار یعنی سوق دادن کامپیوتر به عرصه عمومی و ایجاد زمینه برای تعریف و اجرای کاربردهای گوناگون از این ابزار و همگانی نمودن آن، از آن ویندوز خواهد بود.



موضوع مطلب :
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 3:13 عصر ::  نویسنده : M.N
اگر از طرفداران سخت افزار باشید، حتما نام Zalman را شنیده اید. این شرکت به صورت حرفه ای رو تجهیزات Cooling فعالیت می کند و انصافا هم محصولات باکیفیتی عرضه می کند.
در جدید ترین سری از تولیدات زلمان، شاهد اتفاق عجیبی هستیم: 3D و جاذبه آن، Zalman را هم به سمت تولید مانیتور سه بعدی سوق داده است.
این محصول 21.5 اینچی، دارای رزولوشن FullHD است و البته نسخه 24 اینچی هم در کار است. همچنین یک LCD 27 اینچی و یک 3DTV در Timeline این شرکت قرار دارد.




نسل بعدی کولرهای Zalman برای کارت های ATi و nVIDIA که هر دو از یک ساختار کلی خنک سازی بهره می برند و فقط محل قرار گرفتن سینک خنک سازی GPU (با توجه به تفاوت محل قرار گرفتن GPU در کارت های این دو شرکت) در آنها متفاوت است. کولر قرمز رنگ برای ATi و دیگری برای nVIDIA (البته نسخه نهایی nVIDIA سبزرنگ خواهد بود).



دو کیس کامپیوتر با مدل های Z7 و Z10 که دومی با مین برد Gigabyte و حافظه Patriotتجهیز شده است و کولر پردازنده مدل CNPS10 Performa این شرکت در آن به کار گرفته شده است.





فن جدید این شرکت:



سر آخر هم چندین خنک کننده برای لپ تاپ ها (البته باز هم دلیل نمی شود که لپ تاپ را سر پایتان بگذارید... خطرناکه حسن!!!). از بین این مدل ها، NC2500 از همه جالب تر است. چون امکان افزودن یک هارد 2.5 اینچی از طریق SATA را داراست.

mamysamy آنلاین نیست. گزارش پست خلاف   پاسخ با نقل قول



موضوع مطلب :

سازمان بین‌المللی GSM Association طی بیانیه‌ای اعلام کرد که لیست شرکت‌های حاضر در این کنفرانس تکمیل شده است که از جمله اعضای آن می‌توان به سامسونگ، HP، RIM و ... اشاره کرد. این شرکت‌ها در نظر دارد با حضور خود از پلتفورم موبایلی جدید Beda رونمایی کنند.

حضور  مایکروسافت و نوکیا در کنفرانس توسعه نرم‌افزارهای موبایلی



یکی از مهم‌ترین اهدافی که توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری در این گردهمایی حضور می‌یابند، ارایه برنامه‌ها و خدمات جدید برای سیستم‌عامل ویندوز فون ? است که تمام بخش‌ها از تولید ابزار و نرم‌افزار گرفته تا بازی‌های رایانه‌ای جدید را شامل می‌شود و به عنوان منبع درآمد جدید برای مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزار به حساب می‌آید.


در جریان این کنفرانس «روز توسعه بلک‌بری» نیز برگزار می‌شود تا طی آن شرکت‌های نرم‌افزاری ابزارهای خود را برای سیستم‌عامل و گوشی‌های هوشمند شرکت RIM ارایه دهند. شرکت نوکیا و اپراتور Wholesale Applications Community نیز در حال فعالیت و همکاری با اعضای این کنفرانس هستند تا آخرین محصولات خود را به نمایش بگذارند.


شرکت نوکیا اعلام کرده است که در این کنفرانس از فعالیت‌های اخیر خود بر پلتفورم Qt سخن خواهد گرفت. این پلتفورم اوایل سال جاری میلادی با قابلیت توسعه در داخل و خارج از شرکت نوکیا معرفی شد.




موضوع مطلب :

با سلام
مطمعنا هر کس خواهان مشاهده قدرت واقعی پردازنده های نهایی دو شرکت معروف هستند.هر چند اینتل به فناوری 32 نانومتر دست پیدا کرده اما amd هم با همان فناوری 45 نانو متر پردازنده شش هسته ای ساخته که قابل تقدیر است.
نتایج تستها و بنچمارکهای بدست امده از پردازنده های amd و اینتل .دو پردازنده core i7 920 و core i7 980 در مقابل phenom2 x4 965 و phenom2 x6 1090t :

مشخصات سیستم استفاده شده برای دو پلتفرم را در زیر می بینید:
Intel X58 Test Platform

AMD 890FX Test Platform

لازم به یاداوریست تست pc mark vantag از تستهای بسیار مهم در تشخیص قدرت یک پردازنده در حالتهای مختلف است.



بنچمارک بازی جوخه بی انظباط 2:






بنچمارکهای تست نرم افزار cinebench




با توجه به نتایج بالا می توان گفت پردازنده های جدید amd با توجه به قیمت کمتر به خوبی توانستند در صحنه رقابت باقی بمانند.
قیمت 330 هزار تومانی 1090t در مقابل قیمت یک هزار دلاری core i7 980 واقعا به صرفه و قابل قبول است.همچنین پردازنده شش هسته ای 1055t هم با قیمت 230 هزار و مدل 1035t با قیمت تقریبی 190 هزار تومان در بازار موجود است.
البته دوستدانی که به قدرت بی نهایت می اندیشند و البته از لحاظ مالی مشکلی ندارند و می توانند با قیمت بالای پردازنده های قوی اینتل برایند مطمعنا اینتل گزینه منطقی تریست.
فراموش نشود مدلهای core i7 920,930 ,860 با قیمتهای حدود 300 هزار تومان به داشتن قدرت مناسب واقعا قابل قبول هستند.




موضوع مطلب :
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 3:8 عصر ::  نویسنده : M.N
نوکیا و مایکروسافت ظاهرا سرگرم مذاکره درباره اتحادی هستند که ساخت تلفن‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل ویندوز سون با برند نوکیا را در پی خواهد داشت.
ویندوز 7 در  نوکیا

این ادعا از سوی الدار مورتازین، وبلاگ‌نویس فن‌آوری روسی مطرح شده که عامل بسیاری از درز اطلاعات مربوط به تلفن‌های هوشمند بوده است.

بنا بر گزارش وی، مقامات نوکیا در ماه گذشته محرمانه با مایکروسافت دیدار داشته‌اند و درباره گسترش همکاری با این شرکت مذاکره کرده‌اند و این مذاکرات درباره بهتر بودن محصولات آفیس مایکروسافت در تلفن‌های نوکیا نبوده بلکه درباره ساخت مجموعه از تلفن‌های هوشمند برند نوکیا بوده که با سیستم عامل ویندوز فون سون کار می‌کنند.

نوکیا پیش از این مکررا برنامه برای استفاده از سیستم عامل تلفن همراه دیگری بجز سیمبیان و MeeGo را تکذیب کرده است. اوایل سال جاری شایعاتی درباره ساخت تلفن هوشمند نوکیا که با سیستم عامل آندروید گوگل کار می‌کند، مطرح شد اما این شرکت این خبر را تکذیب کرد.




موضوع مطلب :
1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 9
کل بازدیدها: 179946