سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 

اولین کنفرانس خدمات ارزش افزوده تلفن‌‎همراه با حمایت اصلی نوکیا در تهران برگزار شد.


دانشگاه شریف با توجه به رسالت خود مبنی بر توسعه کاربردی فناوری‌های نوین در کشور، عهده‌دار برگزاری نخستین کنفرانس سالیانه خدمات ارزش افزوده تلفن همراه با همکاری اپراتورهای اول، دوم و سوم و حمایت اصلی نوکیا شد.

خدمات ارزش افزوده تلفن همراه یا Value Added Service که به اختصار به آن VAS گفته می‌شود، از جدیدترین پارامترهای نوین صنعت مخابرات می‌باشد که در عین اینکه برای مصرف‌کنندگان تلفن‌های همراه سود بسیاری دارد، درآمدزایی فراوانی برای اپراتورهای تلفن همراه نیز دارد و قدرت و پتانسیل بالایی برای ایجاد کسب و کار در تمامی زمینه‌ها را دارا است.

خدمات ارزش افزوده تلفن همراه در دنیا بخشی از «اکوسیستم موبایل» عنوان می‌شود.
اکوسیستم موبایل شامل تولیدکنندگان گوشی، اپراتورها، برنامه‌‌نویس‌های کاربردی و صاحبان محتوا است.

اپراتورهای تلفن همراه، بخش اصلی این شبکه می‌باشند و ارائه این خدمات نه تنها باعث ایجاد درآمد برای آنها می‌شود بلکه سبب می‌گردد تا شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات مانند: بانک‌ها، موسسات مالی، آژانس‌های تبلیغاتی، تولیدکنندگان و فروشندگان گوشی همراه و تجهیزات جانبی تلفن همراه، تولیدکنندگان محتوا و برنامه‌های تخصصی تلفن همراه، نویسندگان و ارائه دهندگان بازی‌های شبکه‌ای و .... نیز به سود مناسبی دست یابند.

به گزارش ایتنا این مراسم با سخنرانی آقایان رضا روستا آزاد رییس دانشگاه صنعتی شریف و رضا تقی‌پور انوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز شد.

در روز اول این کنفرانس سخنرانی‌ها در سه بخش اکوسیستم و بازار، تجارت در بستر تلفن همراه، و کاربردهای خدمات ارزش افزوده تلفن همراه ارائه ‌گردید.

رنجان شیوادی مدیر بازاریابی نوکیا در ایران در بخش اکوسیستم و بازار در مورد «اکوسیستم نوکیا» گفت: نوکیا همگام با استراتژی‌های خود پیرامون اکوسیستم صنعت موبایل و با هدف کمک به ارتقای هرچه بیشتر تجربه‌های اینترنت موبایلی، تحلیل‌های منطقه‌ای را با بهره‌گیری از نظرات اصحاب رسانه پیرامون اکوسیستم موبایل در ایران آغاز کرده است. در این راستا نوکیا تمرکز خود را بر ایجاد همکاری هرچه بیشتر میان تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، برنامه‌نویسان، اپراتورها و دارندگان محتواهای موبایلی در ایران قرار داده است. نوکیا قصد دارد با فراهم آوردن بستری مناسب، زمینه را برای همکاری به شیوه‌ای جدید و اثربخش میان اجزای اصلی تشکیل دهنده اکوسیستم موبایل در ایران فراهم کند و از این طریق بتواند گامی جدید در بهره‌گیری از تکنولوژی در راستای نیازهای مصرف کنندگان بردارد.

او در ادامه گفت: خدمات ارزش افزوده تلفن همراه به عنوان یکی از نقاط پیوند بازیگران اصلی اکوسیستم موبایل، مورد توجه نوکیا در برنامه‌های راهبردی خود است.

این کنفرانس در 4 و 5 اسفند با برنامه های متنوع از جمله کارگاه‌های تخصصی و ارائه مقالات دانشگاهی به کار خود ادامه داد.




موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 179524