سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
یکشنبه 89 بهمن 24 :: 7:14 عصر ::  نویسنده : M.N


بنیاد موزیلا در تازه ترین جلسه خود، نقشه راه توسعه ی مرورگر فایرفاکس را ترسیم نمود. نقشه راه شامل تصمیمات و سیاست های این بنیاد در زمینه تاریخ عرضه نسخه های آتی،نام آنها و امکانات و ویژگی های قابل ارائه در آنها می گردد.

مهمترین تصمیمات تازه موزیلا انتشار فایرفاکس ? در سال ???? است. این در حالیست که کاربران ماههاست در انتظار Firefox 4 هستند و خبر انتشار مسلسل وار نسخه های ? و ? و ? ظرف ده ماه باقیمانده تا پایان سال ???? میلادی خیلی عجیب و جالب توجه به نظر می رسد. بطور کلی فایرفاکس طی سالهای اخیر به عنوان مرورگری شناخته شده بود که توسعه دهندگانش بیشتر علاقمند به ارائه بروزرسانی های کوچک و متوسط برای یک نسخه اصلی بودند و هر نسخه اصلی در حکم یک تغییر کلی و اساسی در این مرورگر به شمار می رفت. شما را نمیدانم اما این عجله در انتشار نسخه ها من را یاد مرورگر گوگل کروم می اندازد
اما از این مورد که بگذریم خبر خوش این است که تیم توسعه فایرفاکس هدف اصلی خود در سال ???? را بر روی سرعت پاسخگویی مرورگر به دستورات کاربران قرار داده است به گونه ای که مدت تاخیر حداکثر ?? میلی ثانیه ای بین هر دستور کاربر و پاسخ از طرف مرورگر به عنوان یک هدف اصلی تعیین شده است. همچنین قرار است بخش مدیریت حساب های کاربری و اشتراک گذاری آسان F1 به عنوان امکانات پیشفرض در نسخه پنجم فایرفاکس ارائه شوند و در نهایت نسخه ?? بیتی ویندوز ? نیز بصورت رسمی توسط این نسخه از فایرفاکس پشتیبانی خواهد شد.
نسخه ششم فایرفاکس بر روی نرم افزارهای تحت وب، بهینه سازی جاوااسکریپت و پشتیبانی از OS X 10.7 متمرکز خواهد بود. در این نسخه با بروزرسانی موتور Gecko پشتیبانی بیشتری از CSS3 و HTML5 به عمل خواهد آمد.
در مورد نسخه هفتم هنوز لیست شفافی در دست نیست اما به نظر میرسد جداسازی پردازش هر زبانه در دستور کار تیم توسعه فایرفاکس باشد.

به نظر میرسد خبرهای جدید در مورد افزایش سهم گوگل کروم و انتشار قریب الوقوع نسخه جدید اینترنت اکسپلورر باعث افزایش فعالیت تیم توسعه فایرفاکس شده است و این به خودی خود خبر خوبی برای کاربران این مرورگر محبوب اینترنتی است.




موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 20
کل بازدیدها: 179549