سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
پنج شنبه 90 مهر 21 :: 4:45 عصر ::  نویسنده : M.N
iPhone 4 Size VS  Galaxy S2 Size iPhone 4 Size VS Galaxy S2 Size

شاید این سئوال برای شما هم پیش بیاید که چرا صفحه نمایش همه گوشی های iPhone همواره 3.5 اینچ بوده و هیچ گاه تغییری نکرده است. آیا Apple دلیل قانع کننده ای برای این مورد دارد؟ گوشی هایی با نمایشگر 4.2 اینچی ظاهر زیباتری دارند ولی آیا کاربردی تر از گوشی های 3.5 اینچی هستند؟ بهترین سایز صفحه نمایش در گوشی های لمسی چند اینچ است؟

Dustin Curtis که یک طراح حرفه ای امریکایی است، این سئوال را اینچنین پاسخ می دهد:

اگر شما گوشی مانند Galaxy SII که صفحه نمایش 4.2 اینچی دارد، در دست چپ داشته باشید، لمس کردن قسمت بالای صفحه سمت راست با انگشت شصت ساده نیست. اگر هم دستان بزرگی داشته باشید و به سادگی بتوانید گوشه بالای صفحه سمت چپ را لمس کنید، سرعت انجام این کار کمتر از زمانی است که گوشی 3.5 اینچی در دستان شماست. در واقع شما با گوشی 3.5 اینچی می توانید به راحتی به همه قسمت های گوشی با یک انگشت دسترسی داشته باشد. این موضوع زمانی اهمیت می یابد که قصد دارید هنگام رانندگی از گوشی خود استفاده کنید. شما زمان رانندگی تنها می توانید از یک دست خود استفاده کنید و معمولا هم از انگشت شصت خود برای لمس صفحه استفاده می کنید.

به تصویری که در ابتدای متن قرار داده توجه کنید. ناحیه سبز در هر صفحه موبایل، میزان دسترسی انگشت شصت به سطح گوشی را نمایش می دهد.

کمپانی Apple با در نظر گرفتن این نکته که انگشت شصت هر دست تا چه ناحیه ای از دستگاه را می تواند لمس کند، سایز صفحه نمایش ایده آل را 3.5 اینچ در نظر گرفته و این سایز نمایشگر را سایزی ایده آل برای افرادی با ماکسیسمم قد 2 متر می داند.

لازم به ذکر است که این روزها گوشی هایی با نمایشگر بزرگ تر طرفداران زیادی دارد و کمپانی ها نمایشگر های 4.2 و 4.5 اینچی را جایگزین نمایشگر های 3.5 اینچ قدیمی خود کردند. ولی اگر کاربرد و سرعت استفاده از گوشی لمسی برای شما مهم است و معمولا هنگام رانندگی از گوشی لمسی خود استفاده می کنید، بهتر است سایز نمایشگر گوشی شما نهایتا 3.5 اینچ باشد.




موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 179517