سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
شنبه 90 مرداد 29 :: 6:53 عصر ::  نویسنده : M.N

 یک کارشناس در کنفرانس بلک هت مدعی شد «امنیت اینترنت» نوعی تبلیغات توخالی و هیاهوی بی‌محتوا بوده و از واقعیت کاملاً به دور است.

یک کارشناس: امنیت اینترنت خرافات است!

کنفرانس کلاه سیاه یا همان بلک هت (Black Hat) که در آن ده‌ها کارشناس و هکر دور هم جمع می‌شوند و در مورد تهدیدات امنیتی موجود در فضای مجازی و دستگاه‌های ارتباطی با یکدیگر سخن می‌گویند، امسال در لاس وگاس برگزار شد.

یکی از بارزترین موضوعاتی که امسال به بحث داغ این کنفرانس تبدیل شد، این بود که اصولاً چیزی به اسم «امنیت اینترنت» وجود ندارد!

به گزارش M.N به نقل از سی‌ان‌ان، یک نویسنده و کارشناس به نام ریچارد ثیم در این خصوص گفت: متخصصان تامین امنیت در اینترنت از آنجا که نمی‌توانند کاری در این خصوص انجام دهند، احساس ضعف و سردرگمی می‌کنند.

این در حالی است که شرکت‌های سازنده نرم‌افزارهای تامین امنیت سایبر که وظیفه مقابله با ویروس‌های رایانه‌ای را برعهده دارند، از آمادگی و توان خود برای محافظت از اطلاعات شرکت‌ها و کاربران خبر می‌دهند.

وی با گزافه خواندن این مدعا، گفت ضدویروس‌ها نمی‌توانند جلوی حملات هکرها را بگیرند.

این کارشناس با بیان اینکه همه روزه شرکت‌ها و سازمان‌های جدیدی خبر می‌دهند که قربانی نفوذگران شده‌اند، اظهار داشت: هیچ چیز به طور مطلق امن نیست و هیچ سیستمی وجود ندارد که صد در صد نتوان به آن رخنه کرد.

ریچارد ثیم در بخش دیگری از سخنانش در کنفرانس بلک هت مدعی شد دست اندرکاران تامین امنیت اینترنت، درباره کمیت و کیفیت حفاظتی که از دیگران به عمل می‌آورند، به خود دروغ می‌گویند.

کاری که آنها انجام می‌دهند این است که خطرها را کم می‌کنند. آنها با فریب کاری و دغل‌بازی ماهرانه، در ظاهر اینگونه وانمود می‌کنند که همه چیز در امن و امان است.

وی معتقد است این شرکت‌ها و کارشناسان با جلوگیری از انتشار اخبار آسیب‌پذیری‌های خود، افسانه امن بودن اینترنت را تبلیغ می‌نمایند.

به عنوان مثال اینتل مالک شرکت مکافی، اخیراً از حمله هکرها به 72 سازمان خبر داد ولی از اعلام نام قربانیان این حملات خودداری ورزید.

این کارشناس گفت: هنگامی که شرکت‌ها و سازمان‌ها به صورت علنی و بر اساس حقیقت در مورد کاستی‌های داخلی و خارجی خود سخن بگویند، می‌توانند به طور واقعی با خطراتی که آنها را تهدید می‌کند مقابله نمایند.

به گزارش ایتنا احتمالاً سخنان تند این کارشناس در کنفرانس معتبر بلک هت، واکنش تند شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزارهای ضدویروس و دیگر دست‌اندرکاران تامین امنیت فضای سایبر را به دنبال خواهد داشت.



موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 38
کل بازدیدها: 180024