سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
پنج شنبه 90 تیر 30 :: 12:50 عصر ::  نویسنده : M.N
معاون مبارزه با جرایم پلیس فتا: براساس قانون جرایم رایانه‌ای موضوعی به اسم مجازات افراد به دلیل عضویت در فیس‌بوک وجود ندارد.
عضویت در   فیس‌بوک جرم نیست

معاون مبارزه با جرایم پلیس فتا با اعلام شناسایی بیش از 100 هکر در کشور گفت: هکرها بیشتر به دنبال شناساندن نقاط ضعف امنیتی در سایت‌ها برای نشان دادن توانایی‌های حرفه‌ای خود هستند.

 سرهنگ تورج کاظمی گفت: موضوع هکرها یک موضوع جدید در دنیا مجازی نیست اما با توجه به راه‌اندازی پلیس فتا یک گروه خاص اقدامات هکرها را پیگیری می‌کند.

وی با اعلام اینکه شناسایی هکرها از سوی پلیس در حال انجام است، گفت: تاکنون بیش از 100 هکر در کشور شناسایی شدند و در مجموع میانگین سنی هکرها بین 18 تا 25 سال است.

کاظمی اضافه‌کرد: اخاذی از جمله جرایمی است که از سوی هکرها مورد توجه قرار می‌گیرد به طور مثال هکرها با هک کردن برخی از سایت‌ها اقدام به اخاذی از صاحبان آن می‌کنند که البته این‌گونه جرایم در کل دنیا متداول است.

معاون مبارزه با جرایم پلیس فتا درباره عضویت در سایت فیسبوک نیز اظهارکرد: براساس قانون جرایم رایانه‌ای موضوعی به اسم مجازات افراد به دلیل عضویت در فیس‌بوک وجود ندارد و حتی اگر افراد از طریق فیس‌بوک اطلاعاتشان مورد سوء استفاده قرار گیرد و به دادسرای جرایم یارانه‌ای مراجعه کنند، شکایت آنان مورد پیگیری قرار می‌گیرد اما هیچ‌گاه با این افراد به عنوان متهم برخورد نمی‌شود و بر این اساس عضویت در فیس‌بوک جرم نیست مگر آنکه افراد بخواهند از این فضا سوءاستفاده کنند.

معاون مبارزه با جرایم پلیس فتا گفت: هر اقدامی که موجب هک حرمت و حیثیت افراد در فضای فیس‌بوک شود جرم محسوب می‌شود و افراد اگر در فیس‌بوک اقدام به توهین و افترا به مقامات دولتی یا افراد خاص و هر شخصی که خسارت و توهینی به فرد دیگر وارد کرده باشد، مرتکب جرم شده است.

کاظمی افزود: بیشترین جرایمی که در فیس‌بوک رخ می‌دهد سوء استفاده از اطلاعات شخصی افراد است.




موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 13
کل بازدیدها: 179545