سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
دوشنبه 90 اردیبهشت 19 :: 3:34 عصر ::  نویسنده : M.N

نوکیا کیت برنامه‌نویسی Qt ?.? (کیوت ?/?) را با پشتیبانی از تولید سریع برنامه‌ها عرضه کرد.

Qt Quick   ابزار طراحی سریع‌ و ساده‌تر برنامه‌ گوشی لمسی



Qt Quick ابزاری در کیت برنامه‌نویسی Qt ?.? است که در طراحی سریع‌تر و ساده‌تر برنامه برای گوشی‌های لمسی استفاده می‌شود.


به گزارش ایتنا، نوکیا امروز نسخه ?/? کیت برنامه‌نویسی Qt (کیوت) را معرفی کرد.

در این نسخه، محیط برنامه‌نویسی برای تولید برنامه‌های پلت‌فرم سیمبین نوکیا و همچنین برنامه‌های کاربردی دسکتاپ، مانند ویندوز?، لینوکس و Mac با هم یکی شده است.

برنامه‌نویسانی که از کیت برنامه‌نویسی Qt برای ساختن برنامه‌های کاربردی‌ استفاده می‌کنند، یک ابزار تولیدی کامل با کاربری ساده در اختیار دارند که در آن، زمان تولید برنامه برای گوشی‌های لمسی نوکیا به نصف کاهش یافته است.

Qt Quick در کیت برنامه‌نویسی Qt ?.?، کیت جدیدی برای تولید رابط کاربری است که هم از طراحان گرافیک و هم از برنامه‌نویسان استفاده می‌کند.

طراحان می‌توانند با پشتیبانی از ویرایش کدها و Complete project برای برنامه‌نویسان رابط‌های کاربری متحرک بسازند و پس از آن، در همه برنامه اعمال کنند.

این کار، روند تولید برنامه را تسریع بخشیده و باعث می‌شود برنامه مورد نظر زودتر به بازار برسد.

Qt Quick از زبان‌های QML، CSS و زبان‌های شبیه Java پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل، توسعه رابط کاربری برای گوشی‌های لمسی سریع‌تر صورت می‌گیرد.

علاوه بر Qt Quick، کیت برنامه‌نویسی Qt ?.? از امکانات نقشه و مسیریابی، تصویربرداری برای دوربین و دسترسی به گالری تصویر، پلاگین‌های برنامه‌های رابط کاربری و دیگر امکانات پیشرفته‌ای که برنامه‌نویسان با آنها قادرند دسترسی به محتوای کاربری در گوشی را فراهم کند برخوردار است.


پورنیما کوچیکار، نایب رئیس فوروم نوکیا در این زمینه گفت: «برنامه‌نویسان در پی تولید برنامه‌هایی با کیفیت بالا و محیط گرافیکی غنی هستند تا بتوانند در میان خیل عظیم فروشگاه‌های مجازی که همیشه در حال افزایش هستند دوام بیاورند. با این نسخه از کیت برنامه‌نویسی Qt، طراحان و برنامه‌نویسان می‌توانند با هم کار کنند تا سریع‌تر و موثرتر به هدف خود برسند.»


نوکیا و کیت برنامه‌نویسی Qt ?.? – مشتری زیاد برای برنامه‌ها
کاربران روزانه بیش از ? میلیون برنامه از فروشگاه مجازی Ovi Store با گوشی‌های نوکیا دانلود می‌کنند.

با معرفی کیت برنامه‌نویسی Qt ?.?، برنامه‌نویسان هم اکنون می‌توانند ??? میلیون گوشی نوکیا (که?? میلیون از آنها گوشی‌های لمسی هستند) و ??? میلیون گوشی هوشمند نوکیا با سیستم‌عامل سیمبین که در آینده به فروش می‌رسند مانند نوکیا E? و نوکیاX? و نوکیاAstound برای اپراتور تی- موبایل را هدف قرار دهند.

علاوه بر این، برنامه‌نویسان Qt این امکان را دارند تا از کدها دوباره استفاده کنند و سرعت تولید برنامه برای گوشی‌های Maemo و MeeGo نوکیا که امسال وارد بازار می‌شوند را افزایش دهند.

برنامه‌نویسان می‌توانند از همین امروز با مراجعه به وب‌سایت‌های http://forum.nokia.com/qt و http://qt.nokia.com کیت برنامه‌نویسی Qt ?.? را دانلود کنند.




موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 13
کل بازدیدها: 179546